2014. június 8., vasárnap

Linzerakármik álá Dixie

Annyira régen volt sütis poszt, hogy akár le is szedhetném a fenti "Finomságok" fület az oldal tetejéről. A hiány oka, főleg a dokumentáció (beállítás,fénykép,feltöltés,megírás) felé irányuló lustaságom, de most valahogy visszatért a kedv. 

A süti receptje innen van: NOSALTY.hu
... és valahogy így hangzik:

Hozzávalók: 
  • 30 dkg finomliszt
  • 20 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • 1 db tojássárgája
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citromból nyert citromhéj (reszelve)
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 15 dkg sárgabaracklekvár
 Így csináld:

MELEGÍTSD ELŐ A SÜTŐT! 200 °C - alul-felül sütés (180 °C légkeverés)
  1. Először a száraz alapanyagokat, így a lisztet, porcukrot, vaníliás cukrot, sütőport és a citromhéjat összekeverjük, majd gyorsan belemorzsoljuk a vajat. Végül hozzáadjuk a tojássárgát, és jól összedolgozzuk.

    (Ne ijedjetek meg, ha a tészta túl lágy, vágjátok be a szarost a hűtőbe)
  2. A tésztacipót fóliába  (én sütőpapapírba raktam, egyszerűbb) csomagoljuk, és 1 órát hűtőben pihentetjük.
  3. A tésztából levágunk egy darabot, porcukorral hintett deszkán fél cm vékonyra nyújtjuk. Linzerkiszúróval (ha nincs, használjátok a fantáziátokat, tökéletesen megteszi a pohár, a befőttesüveg vagy akár a műanyag fogpiszkálótartó is), formára szaggatjuk, és sütőpapírra sorakoztatjuk.
  4. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon 10 percig sütjük.
  5. A lyukas és a teli sütiket baracklekvárral összeragasztjuk, majd teszünk még egy kis lekvárt a lyukakba.
  6. Végül vaníliás porcukrot szitálunk a tetejére. (30 db linzer lesz belőle.- nekem kevesebb lett, mert bögrével szaggattam és malacok lettek :D)
Én megcsíkoztam egy kis csokival és utána szórtam le porcukorral, csak mert mért ne, és mert megérdemlem ekkora melegben. xD

 
  



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése