2014. december 2., kedd

Tóth Gábor Ákos: Édesvízi mediterrán

Édesvízi mediterrán [ Eredeti cím: Édesvízi mediterrán]
Szerző:  Tóth Gábor Ákos
Sorozat: T. G. Oaks #1
Kiadó: XXI. Század
Megjelenés: 2012
Oldalszám:
218
Műfaj/Kategória:  szépirodalom
Kulcsszavak: Balaton, Magyarország, kulturális különbségek, kortárs


Tartalom: T. G. Oaks boldogan élte a kanadai magyarok álmosítóan unalmas életét egy hamiltoni kertes házban: önként hódolt be bolondos felesége egyre-másra következő aktuális hóbortjának, néha meglátogatta kissé bogaras édesapját az öregek otthonában. A hirtelen jött örökség értékesítésének ügyében nagy duzzogva a Balatonhoz utazik, ám a magyar tenger és annak édesvízi mediterrán lüktetése szépen lassan felőrli minden ellenérzését az óhazával kapcsolatban. A tóparti falu különc lakói először ugyan az őrületbe kergetik, de egy jó balatoni halászlé és egy pohár hűs kéknyelű után máris más színben fest az a bizonyos öreghegyi szőlőskerttel körbevett Fenséges Rom, amelyet ráadásul még egy titokzatos legenda is övez.

Tóth Gábor Ákos
Vélemény: Annyira szerettem volna imádni. Csak sajnos nem jött össze. Félreértés ne essék, tetszett, de sajnos többször kalandoztak el a gondolataim, mint szerettem volna. Valahol olvastam, hogy hangulatkönyv és ezzel abszolút egyetértek. Ha volt hozzá hangulatom, éreztem, ahogy megcsapnak gyerekkorom forró balatoni nyarainak emlékei, de volt, hogy a jelenben kívántam bár ott lennék most egy Fenséges Rom teraszán, hideg fröccsöt vagy a legfinomabb balatoni borokat kortyolgatva. A gond ott kezdődött, mikor nem voltam ábrándos hangulatban, mert onnan viszont nem tudott elragadni a magyar tenger csobbannós messzeségébe. 
Tóth Gábor Ákosnak nagyon jó, intelligens humora van és ez a főszereplője személyiségén szépen nyomot hagyott. :) Miszter Oaks irónikus, idegenben szocializálódott figurája kicsit szerencsétlenül ugyan, de a várthoz képest meglepően jól lavíroz a magyar valóságban. A regény sodrása ugyan picit lassabb volt, a kedveltnél, de lehet, csak én szoktam nagyon hozzá a krimikhez, fantasykhoz, ahol ugye pörögnek az események. :)) 
Végül szeretném megköszönni a XXI. Század kiadónak az igényes kivitelezést. Gyönyörű borítóval kápráztattak el minket és nagyon örülök, hogy a könyv ott pihen a polcomon. Gyöngyszem. :) 

Értékelés: 5/4





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése