2014. augusztus 10., vasárnap

Big Book Tag



Játszunk! :))

1book1review vlogger indította tavaly áprilisban a Big Book Taget, aminek hatalmas főszereplői megkeserítik a könyvespolcok csavarjait. :D 
A szabályok a következők: 
  • Sorold fel az 5 legvastagabb könyvet a polcodról, amiket már olvastál
  • Sorold fel a 2 legvastagabb könyvet a polcodról, amiket még nem olvastál
Nos, ez nálam ütközhetne némi problémába, mivel jelenleg albérletezem, de vannak még könyveim a házban is, ahonnan másfél éve kirepültem. No de lehet, hogy ez inkább könnyített a dolgon, mert kisebb területet kellett átfésülni. :)
Mivel a lista túl egyhangú lenne, ha számba venném a George R.R.Martin köteteket is, egy sorozatból csak egy kötet szerepelhet. Ó és szigorúan csak a történetet vettem figyelembe, a köszönetnyilvánításokat, a függelékeket, a kronológiákat nem.
Lássuk.



 * George R. R. Martin: Tűz és Jég dala #2 - Királyok csatája - 937 oldal *
Nem számoltam bele a hosszú függeléket a végén, így lett csak 937 oldal, de szerintem azért így se panaszkodhat, elvégre övé lett az első hely. Sodró lendületű fantasy, egy brutális íróval, aki úgy gyilkolja a karaktereit, mint más a krumplikat. "Hupsz, ő ment a levesbe, hupsz, ő is." Grr. Martin egy szadista állat, de azért imádjuk, mert egy zseni. 
 * Tasmina Perry: Eredendő bűn - 810 oldal *
Tasmina nekem a strandos írónőm. Vagy legalábbis a nyári. Minden kötethez magassarkú, pezsgő és kaviár járna. Gossip girl felnőtt kiadásban: Csínyek helyett gyilkosságok, "öriharisosebocsi" helyett pedig komoly árulások, akár rokonok között is.Ó, és a pénzt ki ne felejtsem. :)
* J.K. Rowling: Harry Potter és a Főnix rendje - 749 oldal *
Klasszik. A legtöbb vlogger Big Book listáján szerepel, mivel tényleg ez a sorozat legvaskosabb darabja (az angol kiadásban, még szembetűnőbb a különbség), és jóformán mindenki olvasta. Nem mutatom be, úgyis mindenki ismeri. 
* Brent Weeks: Éjangyal-trilógia #1 - Az árnyak útján - 641 oldal *
Valahogy arra emlékszem, hogy bármennyire is tetszett, lassan haladtam vele és idegesített "a csaj". Mert persze mindig van egy csaj, akiért értékes, bátor emberek hullnak porba a semmiért. Ó, igen, most már rémlik minden. A könyv és a cselszövő karakterek szuperek, de a szerelmi szál rém fárasztó.
* Kate Morton: Felszáll a köd - 593 oldal *
Hjajj, ezt nem rég olvastam és azonnal kedvenc lett. 20-as évek, visszaemlékezés, cselédség, estélyek, szerelem, háború, rejtély. *.* <3



 



* Robin Hobb : Élőhajók-ciklus #2 - Őrült hajó - 1256 oldal*
Könyvfesztiválról hoztam haza, és ugyan szeretem, ha táskabarát egy könyv, de azt nem, ha két könyvként akarnak eladni egyet. *szemöldökráncolás* Sajnos hiába fogott meg a fülszöveg és kedvezmény táblácska, az olvasását még egyelőre halogatom. :S 
* George R. R. Martin : Tűz és Jég dala #3 - Kardok vihara - 1168 oldal *
No igen. Elfogyott a lendület. Befaltam az első részt, aztán mivel az okozott némi traumát, csak egy évvel később kebeleztem be a Királyok csatáját. Azután... azután pedig elfogyott a lendületem. És azóta is valahányszor ránézek, ott motoszkál bennem a késztetés, hogy levegyem a polcról, de sajnos aztán rátéved a szeme egy másik könyvre és félreteszem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése