2015. március 22., vasárnap

Sally Green: Half Bad – Fogság

Half Bad – Fogság [Eredeti cím: Half Bad]
Szerző: Sally Green
Sorozat: Half Bad #1
Kiadó: Ciceró
Megjelenés: 2015
Oldalszám:
392
Műfaj/Kategória: ifjúsági irodalom
Kulcsszavak: boszorkányság, tinik, szerelem, harc/háború,
Adaptáció: -
Reading Challenge: 50/24. Egy könyv, amit kizárólag a borítója miatt választasz

Tartalom:
nem tudsz írni, olvasni
de a sebeid gyorsan gyógyulnak,
még egy boszorkányhoz képest is

nem bírod ki naplemente után
a négy fal között

gyűlölöd a Fehér Boszorkányokat,
de Annalise-t szereted,
pedig ő is az

tizennégy éves korod óta
ketrecben tartottak

csak meg kell szöknöd
és megtalálnod Mercuryt, a Fekete
Boszorkányt, aki fiúkat eszik

és mindezt még a
tizenhetedik születésnapod előtt

nem nagy cucc

Vélemény: Bajban vagyok. 
Sally Green
Sally Green egy roppant lelkes írónő. Az egész könyv egyszerűsége mellett, nagyon rejtélyes szeretett volna lenni, és  szeretett volna nagyot ütni, csak ez nem annyira sikerült. Legalábbis nálam nem jött be. DE néha olyan kíváncsivá tett, hogy nem tudott érdekelni, hogy kidolgozatlan és  átlátszó. 
A karakterek többségét hamar megkedveltem, de talán megint azért, mert a síkegyenes hozzájuk képest, kész útvesztő. Arra fogtam, hogy ez egy bevezető kötet, később majd megcombosodnak, ha a történet úgy kívánja. Ha esetleg mégsem, én szerintem akkor is szeretni fogom a sorozatot. Na nem rajongással, de valahogy úgy, ahogy a bloody maryt: hangulatfüggetlen, könnyed kiegészítőként, amiben van még potenciál. 
Ami a történetet és a világfelépítést illeti, ugyanúgy kezdetlegesnek éreztem (nem lehet mindenki JKR), de tetszett, hogy megpróbált újítani, a rengeteg Harry Potter copy mellett. Ahogy haladtunk előre a könyvben, a kezdeti sötét hangulatot felváltotta a rózsaszín köd, ami nekem annyira nem jött be, de mivel ezzel általában kisebbségben vagyok, nem reklamálok. :D     
A borítója a kötetnek igazán igényes, rögtön tudtam, mikor megláttam, hogy kelleni fog a polcomra. A fülszövegre viszont haragszom, az alapján tutifix, hogy nem vettem volna meg. Ez a nesze semmi, fogd meg jól, vagy kend a hajadra, apám. Ez kiborít.:@
Az értékelésnél megelőlegeztem a jóindulatú 4 minyont, mert ugyan alulról veri, de van még esély rá, hogy fejlődik egy kicsit a sorozat a jövőben. Idegesíteni nem idegesített különösebben senki, és otromba baromságok sem visítottak az arcomba, amiért külön puszi jár manapság. :D


Értékelés: 5/4



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése